השפעת התנועה הרפורמית בישראל

באחד העלונים ניסו להסביר מדוע אין צורך להלחם בהכרה הצפויה של מדינת ישראל בתנועה הרפורמית, על ידי סיפור של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א. לפני מספר שנים, ענה בשלילה לשאילת אחד הרבנים האם להשתתף בכנס נגד התפשטות התנועה הרפורמית בישראל.

אך בדיקה קלה העלתה כי לתשובתו של הגראי"ל היה גם נימוק. "השפעתם בישראל אפסית", אמר לאותו רב. "כנס נגדם רק יעורר סביבם רעש תקשורתי ויגביר את השפעתם". כלל הלכתי ידוע אומר כי אם בטל הנימוק, בטילה ההלכה. לדעתי, כיום - לאחר שאציג כאן חלק מהנתונים על הרפורמים בישראל - התשובה תהיה שונה לחלוטין.

אם לפני שנים ספורות לרפורמים בקושי היה דריסת רגל במדינת ישראל, הרי שלאחרונה המגמה השתנתה לחלוטין. יותר ויותר יהודים מכל רחבי הארץ מצטרפים בהמוניהם לתנועה הרפורמית המציעה להם "יהדות מתקדמת" המסתדרת להם עם רצונם לקדש על היין בשבת ולהדליק נרות אך להמשיך משם למשחק הכדורגל.

מתוך פייסבוק התנועה הרפורמית

אחת למספר שנים מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את הנתונים המלמדים על עליה ברמת שמירת הדת של הציבור בישראל. אך במקום ששומרי התורה והמצוות יפעלו שהמסורתיים יהפכו ליותר ויותר דתיים בהתמדה, העובדה שבמגזר החרדי לא שילבו את בעלי התשובה ולא קיבלו אותם כשווים בקהילה, רק הרחיקה אותם ופתחה לרפורמים את הדלת.

לאט אבל בטוח, הקימו הרפורמים בשנים האחרונות לא פחות מחמישים! קהילות בכל רחבי הארץ. על פי הנתונים הרשמיים באתר התנועה הרפורמית, יש להם 50 מרכזים וגרעינים קהילתיים ברחבי הארץ, המהווים - כך על פי הפרסום באתר - את חוט השדרה של היהדות המתקדמת במדינת ישראל.

תראו את התחרות הפוליטית בין יאיר לפיד לבנימין נתניהו על קולותיהם של אנשי התנועה הרפורמית. ולא, לא מדובר רק במאבק על הכסף הגדול שהם מזרימים לכאן מחו"ל, אלא גם על קולותיהם של עשרות האלפים החברים בקהילותיהם ברחבי הארץ. הכרה רשמית בהם כזרם ביהדות, רק תגביר את קצב הצמיחה שלהם.

לפיד ב"בית כנסת" קונסרבטיבי

בתאריך ט"ו אדר א', שושן פורים קטן הגיעו מאות "רבנים" רפורמים לביקור בכנסת ישראל שם התקבלו בתשואות חן ובחנפנות רבה של חברי כנסת מכל סיעות הבית. קואליציה ואופוזיציה, ימין ושמאל התאחדו למענם. כנסו לכאן ותראו את ההודעה הרשמית של הכנסת על הביקור שנערך לראשונה בהיסטוריה.

אין ספק שהחרדים חייבים להתעשת ולעשות הכל על מנת למנוע את ההכרה בהם. מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ומועצת חכמי התורה של ש"ס כבר פרסמו הודעות נגד. חברי הכנסת החרדים מתראיינים (בעיקר לבטאונים המפלגתיים) נגד ההכרה ברפורמים, אך כעת הגיע הזמן גם לעשות. לא רק לדבר.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ישיבת שפת אמת - הסוף? הקדמה ופרק ראשון בסדרה

התרגיל המסריח: האמת מאחורי ה'התפטרות' של ח"מ ירושלים של ש"ס

זהירות, חרקים: גם עם חותמת מהודרת, עדיין צריכים לבדוק