התרגיל המסריח: האמת מאחורי ה'התפטרות' של ח"מ ירושלים של ש"ס

זה לא הפעם הראשונה שאריה דרעי משתמש בטריק של התפטרות כדי לכסות על סיפורים אפלים העלולים להביך אותו. מה שהצליח לו ובגדול כאשר התפטר לאחר פרסום הקלטת בה מרן זצוק"ל מכנה אותו רשע, הצליח לו גם הפעם עם חברי מועצת העיר ירושלים.

יש שיצעקו שדרעי זכאי ויזכירו את העובדה שהוא הצליח להביא את יהדות ספרד למצבה היום. אחרים יטענו שהוא מושחת ויזכירו שלל פרשיות מביכות עליו, אך על דבר אחד אין חולק. הוא שועל פוליטי מדרגה ראשונה. הוא לוקח בהליכה בתחרות על התואר מול כל יריביו הפוליטיים.

הבוקר, במקום שכולם יעסקו בעובדה שבזכות נציג ש"ס במועצה, מיכאל מלכיאלי אנו עומדים לקראת הגברת חילולי השבת בעיר הקודש במתחם התחנה, (ראה: שוב זה קורה: נציג חרדי מכר את השבת בירושלים) עסקו כולם בחשיפת כיכר השבת כי אריה דרעי שוקל להדיח שלושה חברי מועצת העיר ירושלים.

צילום: דוברות עיריית ירושלים

על פי הפרסום של ישי כהן, אחת הטענות המרכזיות של דרעי היא שחברי המועצה עובדים במקביל בתפקיד בכיר אחר שמעסיק אותם במרבית השבוע כך שלמעשה תושבי העיר ירושלים לא זוכים לייצוג של מספר חברי המועצה האמיתי של ש"ס - חמישה חברי מועצה. נחמניאל סבן מנהל במקביל את הישוב תל ציון ומיכאל מלכיאלי משמש כראש סגל בלשכת שר הדתות. 

בכיכר השבת נכתב כי עם זאת עדיין לא ברורה מה הסיבה האמיתית מאחורי הקלעים שהביאה את דרעי לצאת למהלך כה מטלטל. יצויין כי ככל הנראה אין קשר למה שאירע בשבוע שעבר בישיבת הוועדה המקומית, שבעקבות ש"ס אושרה תוכנית "מתחם התחנה" על חילולי השבת שבה, עם זאת נראה כי דרעי מחפש מהלך דרמטי ומשמעותי כדי לפצות על מה שאירע ולתקן במעט את הנזק הציבורי.

בהמשך התראיין דרעי עצמו לתחנת הרדיו הביתית - קול חי והסביר כי מדובר במהלך הנעשה על פי הוראת נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שלום כהן שליט"א. כבר בבוקר חשבתי לכתוב על התרגיל המסריח אך בחרתי להמתין. בינתיים רק מתברר כי הסיפור גדול הרבה יותר ממה שחשבתי בהתחלה.

במהלך היום היה מי שטען כי מדובר בניסיון להעיף את מלכיאלי. שמועות שונות דיברו על סיפור פלילי כלשהוא ועל הוראה שקיבל מקרוב משפחה של יו"ר ש"ס. הבדיחה הנפוצה בטוויטר החרדי היום היה "כל הפוסל - ב'מומו' פוסל". אלא שגם אם הסיפור הפלילי נכון, העובדה היא שעד כה מלכיאלי עדיין לא התפטר מתפקידו.

צילום: לע"מ

מי כן התפטר? דווקא אשר מישאלי שאינו מחזיק באף תפקיד מלבד חברותו בעיריית ירושלים. למישאלי יש בעיה אחרת. הוא נחשב למקורב ליו"ר ש"ס הקודם, אלי ישי. נחמיאל סבן צפוי להישאר בתפקידו ולמלכיאלי, שחכם שלום דרש את פיטוריו, הבטיחו כי אם יפוטר, יעבו את משרתו במשרד הדתות.

באתר חרדים 10 דווח כי גורם בכיר בש"ס אמר: "מה שקיבלנו כאן בכל המהלך – זה השלכה של איש אלי ישי, פלוס ריצוי נשיא מועצת החכמים שדורש את פיטורי מלכיאלי, פלוס תגמול למבצע 'מבצע ההברזה מהתחנה', בדמות הרחבת היקף משרתו".

על פי הדיווח,  גורמים בש"ס יצאו הבוקר נגד המהלך של דרעי וטענו: "חבר מועצת עיר לא מקבל משכורת. מאיפה דרעי רוצה שהוא יתפרנס? מדובר בפוליטיקה קטנה, בין היתר בגלל קשר לאלי ישי ושיקולים לא עניינים אחרים".

תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ישיבת שפת אמת - הסוף? הקדמה ופרק ראשון בסדרה

זהירות, חרקים: גם עם חותמת מהודרת, עדיין צריכים לבדוק