האדמו"ר מגור: לא הוריתי על סגירת הישיבות • פרק שני בסידרה

הדברים מובאים כאן כפי ששמעתי אותם מכלי ראשון, עדויות של בחורים ששוחחו עם כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א, בסוף השבוע האחרון. לפני שתקראו את הכתבה, הייתי ממליץ לכם לקרוא את ההקדמה שכתבתי על מנת שתבינו בצורה טובה יותר את מה שאשתדל לספר כאן בקצרה.

יום חמישי בלילה, או "ליל שישי" בעגה החרדית. המונים מחסידי גור מתאספים בכינוס מיוחד עבור תורמי ישיבת "חידושי הרי"ם" בתל אביב. מידי שנה מקיימים בישיבה "דינר" לתורמים בתאריך זה, יום ההילולא של האדמו"ר זצוק"ל, אך השנה האירוע מתקיים ברמה גבוהה מהרגיל במלאות 150 שנה להסתלקותו לגנזי מרומים.

אירוע שאמור היה להכניס הון רב לישיבה ותוכנן מזה זמן רב. לאור האירועים האחרונים, ייתכן מאוד ומדובר במסיבת הפרידה של ישיבה זו. במקביל לאירוע רב משתתפים ויוקרתי זה, הגיע כ"ק האדמו"ר מגור לישיבת חידושי הרי"ם ולמרבה ההפתעה ביקש לשוחח עם הבחורים שעדיין נשארו בה.

מתוך ויקיפדיה


אחד, אחד ניגשו הבחורים אל הרבי. הם שאלו אותו מדוע החליט על סגירת הישיבה ונענו, לפחות אלה ששוחחו עימי זכו לתשובה הבאה: "אני לא הוריתי על סגירת הישיבה". האדמו"ר הוסיף ואמר להם: "מי שמעוניין יכול להמשיך וללמוד כאן". אז מי כן הורה על סגירת הישיבות?

מתברר כי אכן לא ניתנה כל הכרעה שיסגרו את שלושת הישיבות שציינתי בפרק הראשון ובהקדמה. הבחורים קיבלו טפסי רישום לישיבות אחרות. מדובר בזכות. לא בחובה. אך מה קורה עם הבחורים שלא רצו למלאות את טופס הרישום לישיבות האחרות?

הבחורים סיפרו ביום חמישי האחרון לאדמו"ר כי איימו עליהם שלא יצליחו בשידוכים. הם יהפכו לבחורים "סוג ב'". "אל תדאגו. לא יקשו עליכם כאשר תגיעו לפרקכם", ניחם אותם האדמו"ר שאף הכחיש כי ימנעו מהם להמשיך וללמוד בישיבות האמורות להסגר. (כך לפחות משוכנעים בני המגזר החרדי שאינם חסידי גור ששוחחתי איתם בנושא. ראה גם כתבה של יאיר אטינגר בעיתון הארץ עם הכותרת: הטלפונים יישארו חכמים, התלמידים - פחות: סופה של ישיבת הדגל של חסידות גור)

מדוע כתבתי שהישיבות רק אמורות להסגר? האם ההוראה שניתנה לבחורי הישיבות הייתה שלא על דעתו של האדמו"ר מגור שליט"א? מה הסיבה האמתית לסגירת הישיבות? האם בגלל מכשיר טלפון חורצים את גורלו של הבחור ושל הדורות שייצאו ממנו? האם פיטרו את אנשי הצוות של הישיבות? על כל אלו ועוד, בפרקים הבאים בעז"ה.

תגובות

  1. אתה כותב חצאי אמת שהם גרועים משקר, האדמו"ר מגור יודע איך להתמודד עם הדברים, הוא לא צריך את העצות שלך ושל חברך המתוסכלים

    השבמחק
    תשובות
    1. א: אם יש כאן עובדה שאינה נכונה אשמח אם תתקן אותי. אל תזרוק סיסמאות באויר.

      ב:אף אחד אינו רוצה חלילה לייעץ בדעת בעלי בתים לגדולי ישראל.

      ג: למה אני נראה לך מתוסכל? ואם אני, מה חטאו חברי? :)

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ישיבת שפת אמת - הסוף? הקדמה ופרק ראשון בסדרה

התרגיל המסריח: האמת מאחורי ה'התפטרות' של ח"מ ירושלים של ש"ס

זהירות, חרקים: גם עם חותמת מהודרת, עדיין צריכים לבדוק