מופע הצביעות של איווט: כי מילה זו רק מילה



האם שרי הממשלה צריכים להתערב בהחלטות המתקבלות על ידי השלטון המקומי? אם תשאלו את אביגדור הוא יענה בשלילה ולכן הוא התנגד לחוק המרכולים, אבל אם תשאלו את איווט הוא יענה בחיוב ולכן הגיע בשבת האחרונה לעיר אשדוד 
"כל מה שאנחנו רואים כאן באשדוד לצערי זו תוצאה ישירה של חוק המרכולים. תוסיפו לזה כמובן את הרקע הכללי, העיתוי של הבחירות המוניציפליות. לכן השילוב הזה הוא שילוב קטלני, עיר כמו אשדוד, 220 אלף תושבים, כ-60 אלף עולים וכ-50 אלף חרדים, שעד לאחרונה חיו באמת בשלום ובהרמוניה זה לצד זה. כרגע העיר מפולגת, מתח, אווירה עכורה וכל הסיפור הזה פשוט יוצר פה מתח מיותר, חיכוך מיותר לגמרי. אני מאוד מקווה שגם המגמה הזו שאנחנו רואים באשדוד לא תתפשט גם למקומות אחרים. הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה לראות חברה ישראלית מפולגת בין החרדים, לעולים, לכל הקבוצות האחרות וזו פגיעה משמעותית בחוסן הלאומי".

דיבורים יפים על הצורך באחדות נשמעו מפיו של יו"ר מפלגת ישראל ביתנו. לו הדברים היו נאמרים בקונסטלציה שונה, אולי אפילו היינו מחמיאים לדובר החרד כל כך לאחדות בין יהודים, וכידוע שבגלל מחלוקת ושנאת חינם חרבה ירושלים וגדול השלום. אבל במסגרת מופע הצביעות של איווט, מדובר רק בדיבורים יפים מבית היוצר של האיש שרץ לבחירות עם הסיסמא "מילה זו מילה", ומאז עושה הכל על מנת להוכיח שאכן, מילה זו רק מילה ואין לה כל משמעות מעשית.

לא חושב שיש צורך להזכיר את השואו האופוזיציוני החריף בפתח ישיבות סיעת ישראל ביתנו מאז תחילת הקדנציה הנוכחית עד שקיבל את משרד הביטחון בהתבטאויותיו החריפות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כאשר קיבל את מבוקשו, זחל על גחונו את כל הדרך עד לקריה בתל אביב. נמשיך עם ההבטחה האלמותית שלו לחסל את הנייה תוך 48 שעות מכניסתו לתפקיד שר הביטחון. איך הזמן טס כשנהנים. כנראה שלא שם לב לשעון. אם נשוב עוד אחורנית להבטחות וססמאות נבובות שיצאו מפיו של האיש, תכלה היריעה והדוגמאות לא יכלו.

בדרך הבטוחה לעבר אחוז החסימה, החליט ליברמן לבעוט בכל מחויבות קואליציונית בסיסית והתנגד פומבית להצעת חוק המרכולים, אותה הצעת חוק שביקשה למנוע את פתיחת העסקים בשבת. לא ניכנס כאן לדיון האינסופי האם החוק מועיל או לא, רק ננסה להבין מה סבור שר הביטחון של מדינת ישראל בנוגע למעורבות של הממשלה בהחלטות השלטון המקומי. ספוילר: אין דעה. מילים נבובות וסיסמאות חלולות בהתאם למצב הרוח והשבשבת היומית.

"אני לא רוצה לפתוח מרכולים בשבת בבני ברק ואין שום סיבה לסגור מרכולים בחיפה או במקום אחר. נושא חוקי העזר ופתיחת מרכולים או סגירתם צריך להיעשות בהתאם להרכב האוכלוסייה במקום. צריך להשאיר את זה לשלטון המקומי ולא להתערב מלמעלה ולהכתיב את המהלכים". משפט זה נאמר על ידי אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו ביום שני, 27.11.2017 למניינם, כאשר הסביר מדוע יתנגדו חברי מפלגתו להצעת חוק המרכולים.

ומדוע הגיע לסייר ולחלל את השבת בעיר אשדוד? הנה רקע בסיסי: בעוד מספר חודשים יתקיימו הבחירות המוניציפליות ויש מועמד המבקש לזכות בכותרות ואולי גם בקולות על ידי הסתה קשה נגד הציבור החרדי בעיר ונגד כל מי שקדושת השבת קרובה לליבו. בוודאי לא תופתעו לשמוע שמדובר בנציג בעל הסיכוי הנמוך ביותר לזכות במירוץ, ושבמקרה או לא שייך לארץ המוצא של ליברמן.

הנה מה שאמר אתמול ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, המתנגד כמובן לפתיחת אותם עסקים בשבת. "לצערי, חלק גדול מהתסיסה נגרמת ומובלת ע״י התבטאויות ופעולות לא אחראיות של נבחרי ציבור המנצלים את המצב לצרכיהם הפוליטיים". בהודעת דוברות של עיריית אשדוד נכתב: "בשבועיים האחרונים ראש העיר דר׳ יחיאל לסרי מנהל את הסוגיה הרגישה של אכיפת חוק העזר בנושא השבת, באופן האחראי ביותר, לטובת שמירה על המרקם העדין שקיים בעיר אשדוד, ומניעת ליבוי יצרים ומתח בין האוכלוסיות בעיר, כאשר המטרה הינה להשיב את מצב הסטטוס-קוו לקדמותו במהירות האפשרית".

ומי מגיע להפגין כאחרון הפעילים הפוליטיים נגד החלטת הרשות המקומית? אותו אחד שהסביר לנו בטוב טעם למה אסור לשרים בממשלה להכתיב מהלכים לרשויות המקומיות…

תגובות

  1. החל מהשקיעה ביום שישי וכלה בשקיעה בשבת, השבת מסמלת את יום המנוחה היהודי. יהודים דתיים אינם עובדים בשבת ורבים נמנעים מלהשתמש באלקטרוניקה, לנהוג, לבשל ולהשתמש בטלפון בכדי "לשמור שבת". השבת מתחילה לרוב בארוחת שבת בה משפחות וחברים מתכנסים כדי לקבל את פני כניסת השבת וליהנות מארוחה משותפת. בשבת בבוקר יהודים ישתתפו בטקס בוקר בבית הכנסת וכן בטקס הבדללה בערב במוצאי שבת עם צאת השבת. לדעת יותר על כך, אנא בקר בכתובת https://dosiz.co.il

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ישיבת שפת אמת - הסוף? הקדמה ופרק ראשון בסדרה

התרגיל המסריח: האמת מאחורי ה'התפטרות' של ח"מ ירושלים של ש"ס

זהירות, חרקים: גם עם חותמת מהודרת, עדיין צריכים לבדוק