הקונספירציה: יאיר לפיד עומד מאחורי הפרסום על פרשת דרעי

מקורביו של יו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי, ממשיכים לחפש את האשם בהדלפת החומרים שהובילו לפתיחת החקירה בעניינו של דרעי, במקום לבדוק כיצד אירע הדבר והוא מסובך שוב בפלילים. בסוף השבוע האחרון, היה זה חיים כהן שבטורו השבועי המתפרסם ברשת קו עיתונות האשים את יאיר לפיד בהדלפה.

כה הוא פותח את טורו: "עד לפני שבועיים בערך, כולם דיברו על כך שהממשלה הזאת יציבה והיא אף תשרוד עד סוף ימיה. לא רק זה, אלא גם אפילו היו דיבורים, ואף מעט יותר מכך, על הרחבת הממשלה, ויודעי דבר אומרים שהרצוג ונתניהו היו בהליך מאד-מאד מתקדם ואפילו לפני חתימה.

וראו זה פלא, פתאום מתפוצצות ברעש גדול שתי הפרשיות של הרצוג ודרעי. 

ננסה רגע לנתח, לנסות להבין מה קרה פתאום. הרי הפרשיות האלה היו ידועות זה מכבר, אם זה סיפור הפריימריז של הרצוג, אז מתקופת עריכת הפריימריז, ואם זו הפרשיה השנייה, גם היא כבר מהתקופה שלפני הבחירות.

בזהירות רבה אני אומר, שלכאורה יש רק בן אדם אחד שהיה יכול להיות לו אינטרס לפוצץ דווקא כעת את הפרשיה הזאת של שניהם, הרצוג ודרעי. לבן אדם הזה קוראים יאיר לפיד.

המדליף? יאיר לפיד


בחודש האחרון אין יום שיאיר לפיד לא עלה בסקרים, והמומנטום שלו כעת להפיל את הממשלה - הוא המומנטום שמבחינתו הוא הכי טוב. ברגע שהוא הבין שכביכול יש אפשרות כזאת שהממשלה תורחב והרצוג אמור להיכנס לממשלה, הוא הבין שזה דבר שיכול לגרום שהממשלה תשרוד עד סוף ימיה, מה שמכניס אותו בעצם לסכנה, שעם כל האמפתיה שיש כעת כלפיו והעליה בסקרים, זה יהיה רק עניין של זמן עד שהוא יתייבש עוד שנתיים בחוץ.

והראיה להערכה הזאת, היא שהבן אדם הזה, מהרגע שהתפוצצו שתי הפרשיות, פשוט שותק. לא שמענו אותו מגיב או מתייחס לנושא. הוא פשוט נעלם, פתע פתאום. ודרך אגב, הוא כשלעצמו נוהג נכון, בגלל שאם הוא ייתן לדברים להמשיך לזרום, הוא זה שאמור להרוויח מההתרסקות של מפלגת העבודה.

השאלה היא גם למה ביטאונו של ראש הממשלה, הצטרף כל-כך מהר לחגיגה הזאת, והכל כדי להעכיר את האווירה בגלל שתי הפרשיות האלה. על הרצוג, עוד איכשהו, מובן. אבל אולי גם במה שקשור לדרעי, גם ב'ליכוד' רוצים, אם חלילה יימצא עליו משהו, לנצל את ההזדמנות הזו ולגרוף את הקולות של ש"ס.

זהו המשחק הפוליטי הציני והאכזרי".

הבנתם? לאחר שנכשלו בהאשמת אלי ישי כפי שעשו בפרשת הקלטת המביכה את דרעי, כעת מצאו להם 'אשם' חדש.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ישיבת שפת אמת - הסוף? הקדמה ופרק ראשון בסדרה

התרגיל המסריח: האמת מאחורי ה'התפטרות' של ח"מ ירושלים של ש"ס

זהירות, חרקים: גם עם חותמת מהודרת, עדיין צריכים לבדוק