האם חברי הכנסת החרדים הפקירו את ביטחון תושבי ביתר?

אין חולק שמרבית הנוסעים מידי יום בכביש עוקף חוסאן, הכפר הערבי השוכן בצומת הראשונה הסמוכה לכביש המנהרות לכיוון גוש עציון, הם תושביה של העיר החרדית ביתר עילית. מעטים בלבד ממשיכים את דרכם משם לעבר היישובים מבוא ביתר, צור הדסה וכדומה.

הנוסעים בכביש זה, יעידו כי בממוצע של אחת ליממה, מיידים במקום אבנים לעבר הנוסעים. השבוע, קיימה ועדת הכנסת דיון בנושא, אך למרבה ההפתעה, שום ח"כ חרדי ושום תושב חרדי לא השתתף בדיון חשוב זה. האם חברי הכנסת החרדים לא דואגים לביטחון מצביעיהם?

ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת כולנו הציג בדיון את הנתונים. "בכביש עוקף חוסאן, המוביל ליישובי האזור, מתרחשים כמעט מידי חודש עשרות אירועים של זריקות אבנים ובקת"בים. רק במהלך חודש אוקטובר, אירעו בו 38 אירועים מתועדים. מדובר באזור עם פוטנציאל אכלוס אדיר, כבר היום אמורים להגיע לשם עוד כ-10,000 תושבים אבל לנסוע שם זו סכנת נפשות".

יודגש, כי מקריאת פרוטוקול הדיון, אין לי טענות שלל ממש על כך שחברי הועדה לא זימנו למקום תושבים חרדים מהעיר ביתר, שכן מרבית הדיון עסק בנושא שאינו אקטואלי לתושבי העיר, וכפי שאפרט בהמשך. התמיהה היא על חברי הכנסת החרדים שלא השכילו לקיים דיון ולדאוג לרווחת החרדים.



ח"כ פולקמן אמר בדיון, הגדר בגבול בין היישוב צור הדסה לשטחי יהודה ושומרון פרוצה כולה ויש שם טיילת חופשית. בכל יום מוניות מגיעות מכל רחבי יהודה ושומרון, מורידות עשרות פועלים שעולים על אוטובוסים ונוסעים לרחבי מדינת ישראל. מדובר בסכנה ברורה לתושבי האזור ולאזרחי ישראל ככלל. סכסוך משפטי בין קבלן למועצה אזורית מטה יהודה בנוגע לחיתוך הגדר נמשך כבר למעלה משנה וחצי ובינתיים שום דבר לא נעשה. אנחנו כבר חצי שנה בעיצומו של גל טרור והתושבים מופקרים".

 טל בראון, תושב צור הדסה, אמר בדיון כי "צור הדסה ידועה כצוואר בקבוק של האזור. פלסטינים מגיעים מכל יהודה ושומרון כדי לעבור דרכה, הגדר מלאה חורים ואינה נשלטת לא בתצפית ולא באש. זה מכשול חסר משמעות שלכל היותר מעכב את המעבר ולא יותר מזה. בסיורים שאני עורך מוקדם בבקרים אני רואה שב"חים קופצים מחצרות הבתים של תושבי הישוב. הם ממתינים להסעה ולמשמע השריקות הם קופצים ועולים לרכב. אתה יכול להתעורר ולפגוש אחד כזה אצלך בגינה". על האיומים בציר עוקף חוסאן אמר בראון "הכביש הזה נוצר מלכתחילה כדי למעט את החיכוך בין האוכלוסיות, אבל בפועל החיכוך פשוט עבר לשם".

דני יצחקוב, תושב מבוא בית"ר אמר "הסכנה היא ממשית ומיידית. מבדיקה שערכתי במצלמות האבטחה עולה שלילות שלמים עוברים סיורים בודדים בלבד על גדר הישוב. אתה הולך לישון וזה אתה והמזל שלך, אין שום מכשול והם יכולים להגיע עם רכב עד 50 מטר מהבית שלך. אני באופן אישי הותקפתי בשנה שעברה על ידי פורצים ואין לי ספק שלא רחוק היום שנשב כאן ונדבר אחרת, כי זה יגמר רע".

רב פקד עופר גבסו, קצין ישובים במטה יהודה, התייחס למעבר השבח"ים באזור ואמר "אנחנו מודעים לתופעה. רוב האנשים שאנחנו תופסים הם פועלים עם אישורים שפשוט רוצים לחסוך את הנסיעות וההמתנה לצורך מעבר במחסום. אנחנו מחרימים להם את האישורים ומעבירים אותם לטיפול צה"ל. התופעה הצטמצמה משמעותית בשנים האחרונות בשל פעילות מבצעית מוגברת שלנו באזור, שכללה בין היתר מעצרים של מאות מסיעים של שבח"ים ופיקוח גם בתחבורה הציבורית ביישוב. הגשנו לאחרונה דרישה מבצעית עדכנית לצרכים באזור ובינתיים אנחנו ממשיכים בפעילות יומיומית".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ישיבת שפת אמת - הסוף? הקדמה ופרק ראשון בסדרה

התרגיל המסריח: האמת מאחורי ה'התפטרות' של ח"מ ירושלים של ש"ס

זהירות, חרקים: גם עם חותמת מהודרת, עדיין צריכים לבדוק