עֹשֶׂה הַשָּׁלוֹם: תנו לתלמידי חכמים להרבות שלום בעולם

גדולי ישראל שסברו כי על ציבור החרדים לדבר ה' להשתתף בבחירות המתקיימות במדינת ישראל ולהצביע למפלגות החרדיות, הסבירו כי מטרתנו להציל יקר מזולל, על ידי שליחת אנשים שיישבו בכנסת ובממשלה שינסו לעשות הכל על מנת לאפשר את המשך קיום עולם התורה בארץ הקודש, תקציבים, מניעת התערבות שלטונית, דאגה לסטטוס קוו ולשמירת צביונה היהודי של המדינה ועוד.

בשלב מסוים, ואין כאן המקום להכנס לזה בהרחבה, הפכו חלק מהאנשים שהיו אמורים לייצג את גדולי ישראל לפוליטיקאים. אנשים בעלי אינטרסים שונים, הדואגים ופועלים למען מטרות שונות. כחלק מהבלבול שאחז בקצה הציבור כתוצאה ממהלכים שונים, קיבלו יושבי קרנות למיניהם מיקרופונים ומקלדות, שם שפכו את הבליהם בנושאים שונים תוך ערבוב ושרבוב שמותיהם של גדולי ישראל לתוך הפוליטיקה המאוסה בה התעסקו.

שלושה אירועים שונים התקיימו בשנה האחרונה המוכיחים כי גדולי ישראל נמצאים בדרגה שונה לחלוטין מהרמה הנמוכה אליה היו מי שניסו, לדאבוננו, להוריד אותם. גדולי התורה והחסידות הוכיחו בהתנהלותם כי מאמר "תַּלְמִידֵי חֲכָמִים מַרְבִּים שָׁלום בָּעולָם", אקטואלי גם בימינו. "אַל תִּקְרֵי בָּנַיִךְ אֶלָּא בּונָיִךְ".

השתתפות מרן ראש הישיבה בשמחת בית גור:


התרגשות רבה נרשמה בחודש אלול אשתקד, בהגיע מרן ראש הישיבה, הגראי"ל שטיינמן שליט"א, להשתתף בשמחת נישואי נכד כ"ק מרן האדמו"ר מגור שליט"א. שבועיים לאחר מיכן, הגיע האדמו"ר לביקור גומלין במעונו של הגראי"ל. העולם החרדי כולו עקב בנשימה עצורה אחרי פעמי השלום, אך הציניקנים לא וויתרו.

הכינוס המשותף של מועצות גדולי התורה:


הביטו בתמונה המצורפת. בסיום הכינוס המשותף של מועצות גדולי וחכמי התורה, לפני הקראת ההחלטות, הפוליטיקאים כבר נכנסו אל החדר, אך גדולי ישראל עדיין בודקים כל מילה ותג בנוסח ההחלטות. ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א, קם ממקומו, מתיישב לצד חברי המועצת של אגודת ישראל, ודן עימם על הניסוח הסופי של אחד המשפטים. חברי הכנסת? הם בינתיים נדחפו מאחור לצד שאר המשב"קים.

גם עצם הכינוס מוכיח, כי כאשר גדולי ישראל רואים כי הדבר נחוץ, מתייצבים הם באחדות נפלאה, חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, של דגל התורה, יחד עם חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, לכינוס משותף. הפעם למאבק בחילולי השבת, בכינוס המשותף הקודם, למען לומדי התורה, בזמן גזירות הגיוס. אך גם הפעם, הציניקנים לא מוותרים.

מפגש הפסגה של גדולי התורה הספרדים:


המטרה: הקמת ארגון גג בנשיאות גדולי ישראל, מכל גווני הקשת, למען ארגון שכבר בנה מאות מקוואות בישראל. בשולי האירוע, שהתרחש השבוע, נרשם אירוע גדול ומשמעותי בהרבה: נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון רבי שלום כהן שליט"א, רבה של ירושלים, הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א וראש ישיבת כסא רחמים, הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א, ישבו יחד ושוחחו ביניהם תוך גילויי אהדה הדדיים.

האם גם הפעם ניתן לציניקנים לנצח?

אותם אוחזי עט, אותם אינטרסנטים ואותם פוליטיקאים, אשר במקום להניח לגדולי ישראל לייצר את השלום שכל כך נחוץ לנו בתוך הציבור החרדי פנימה, חפרו בעבר וחופרים גם היום בשאלות הצדדיות והלא ענייניות, מדוע זה קרה כך, מי גרם ומדוע ועוד שלל עיסוקים טפלים, בניסיון להצדיק את מעמדם ולהציל מעט מכבודם האבוד. אך לא עוד.

עַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּלָשׁון הָרָע, וְעַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּלָצון. עַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בִּבְלִי דָעַת, עַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּדִבּוּר פֶּה, וְעַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּעַזּוּת מֶצַח. נתוודה ביום כיפור הבא עלינו לטובה. בואו נחשוב על המילים שאנחנו מוציאים מהפה, ונקבל על עצמנו להשתנות בשנה החדשה. ואז, עֹשֶׂה שָׁלוֹם הַשָּׁלוֹם בִּמְרוֹמָיו. הוּא יַעֲשֶׂה שָׁלוֹם עָלֵינוּ וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל. וְאִמְרוּ אָמֵן.

את הכתבה פרסמתי במקור באתר JDN

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ישיבת שפת אמת - הסוף? הקדמה ופרק ראשון בסדרה

התרגיל המסריח: האמת מאחורי ה'התפטרות' של ח"מ ירושלים של ש"ס

זהירות, חרקים: גם עם חותמת מהודרת, עדיין צריכים לבדוק