ב'יחד' משוכנעים: אנחנו על המפה הפוליטית

ביום שישי האחרון פורסם ברשת ב' של קול ישראל סקר מנדטים אילו הבחירות היו נערכות באותו היום. מפלגת יחד של אלי ישי לא עברה את אחוז החסימה, אך עצם העובדה שבסקרים חזרו לבדוק את המפלגה מעידה לדברי בכירים בה כי עוד לא אבדה תקוותם.

נתחיל בתוצאות הסקר כפי שפורסם בשישי: מפלגת השלטון, הליכוד מאבדת שלושה מנדטים מכוחה וזוכה ל-27 מנדטים. במקום השני נשארת המחנה הציוני אך עם 19 מנדטים בלבד, יש עתיד של יאיר לפיד מזנקת אל המקום השלישי עם 18 מנדטים, הרשימה המשותפת נשארת עם 13 מנדטים, הבית היהודי עולה ל-11, כולנו של כחלון מתרסקת לשבעה מנדטים בלבד, ישראל ביתנו - 7, יהדות התורה נשארת עם 6 מנדטים, שס יורדת ל-6, מרצ עם 6 מנדטים.

נתניהו, ישי וסער. בקדנציה הבאה שוב? צילום: לע"מ

בסיום הקראת תוצאות הסקר מעדכנים שם כי מפלגת יחד של אלי ישי אומנם לא עוברת עדיין את אחוז החסימה, אך היא מתקרבת לשם כאשר 2.5 אחוז מהנשאלים הביעו את תמיכתם במפלגה. שאלתי בכיר המקורב לאלי ישי לפשר שמחתו הרבה לאור תוצאות הסקר. "הרי לא עברתם עדיין את אחוז החסימה", שאלתי אותו.

אך הוא נשאר אופטימי. עצם העובדה שבסקרים כבר בודקים את סיכויו של אלי ישי שלא עבר בבחירות האחרונות את אחוז החסימה, מעיד על כך שישנם נשאלים המצהירים כי יצביעו שוב ליחד. לדבריו, זה מראה שהשטח עדיין תומך באלי ישי, בניגוד למה שפרשנים פוליטיים חרדים ניסו לטעון מאז הכישלון הצורב שלהם בבחירות האחרונות.

המקורב חושף בפני כי מספר מפלגות, בעיקר מהצד הימני של המפה הפוליטית בישראל, הזמינו לאחרונה סקרים בה בדקו גם את מפלגת יחד של אלי ישי. "בשניים מהם לא עברנו את אחוז החסימה, אם כי היינו קרובים. בסקר השלישי כבר עברנו את אחוז החסימה". לדבריו, זה מסביר מדוע התחילו לסקור את יחד גם בסקרים המוזמנים על ידי כלי התקשורת.

מתגעגע. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
לאחרונה פורסם כי הד"ר שלמה קרעי פקד לאחרונה מאות בני אדם למפלגת הליכוד. בין היתר, הצליח לפקוד כמאה מתלמידי ישיבת כסא רחמים, לאחר שראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א, העניק לו מכתב המלצה. בהמשך הבהיר הרב מאזוז כי הוא תומך בד"ר קרעי אך לא במפלגת הליכוד.

שאלתי את המקורב לאלי ישי על הפרסום של שרי רוט באתר חרדים 10 כי אילו הייתה במקום אלי ישי, הייתה מודאגת. היא מספרת כי "מתברר שמאחורי הקלעים גועשות הרוחות בקרב אנשי קהילת כסא רחמים. כבר בבחירות הקודמות נרשמו סדקים, כשחלק מתלמידי הישיבה בחרו להמשיך ולתמוך בש"ס כבעבר, על אף חילוקי הדעות הפוליטיים (שמאל, ימין וארץ ישראל) וההלכתיים (בעיקר מול הראשל"צ הגר"י יוסף, נגדו התבטא הגר"מ מאזוז לא פעם בצורה חריפה)".

היא ממשיכה כי "אחרי כשלון תנועת 'יחד' בבחירות, התחזקו הקולות הקוראים שלא להמשיך בסאגה של מפלגה שראש הישיבה עומד בראשה. יש המעידים כי הרב עצמו התבטא בפניהם, כי לא תכנן להקים מפלגה, אלא רק ביקש לסייע לאלי ישי להתברג בתוך ש"ס – ואיכשהו הניסיונות הללו הפכו למפלגה".

ממשיכים ביחד. הגר"מ מאזוז עם אלי ישי

הוא מכחיש את הדברים מכל וכל. לדבריו, אלי ישי אף אסר לפעול פומבית נגד המפקד שערך ד"ר שלמה קרעי, שאכן לא הצליח לפקוד עוד מתלמידי ישיבת כסא רחמים לאחר שנודע מה עומד מאחורי פרסום מכתב התמיכה בו. "בקלפי, ברגע האמת, כל תלמידי הרב יצביעו לפי הוראתו, רק למפלגה בראשות אלי ישי".

בינתיים נראה שהם ממשיכים לעבוד. שיעורו השבועי של הגר"מ מאזוז המשודר מידי שבוע במוצאי השבת ברדיו קול ברמה, צובר פופולריות. מהשבוע האחרון, תלמידי הישיבה גם מפיצים את תוכן השיעור בעלון צבעוני ומושקע בעשרות אלפי עותקים בבתי כנסת רבים ברחבי הארץ מתוך מטרה להוות אלטרנטיבה לשיעור השבועי של מרן הראשון לציון, הגר"י יוסף שליט"א.

בסיום השיחה עימו יצאתי בתחושה כי אם מערכת הבחירות האחרונה הייתה סוערת ומלווה במאבקים אדירים בין תומכי המפלגות שהתחרו על קולותיהם של בני עדות המזרח - הבחירות הבאות יהיו סוערות עוד יותר. כך לפחות אם התוכניות של שני הצדדים יצאו אל הפועל. אחדות? אולי בהזדמנות אחרת.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ישיבת שפת אמת - הסוף? הקדמה ופרק ראשון בסדרה

התרגיל המסריח: האמת מאחורי ה'התפטרות' של ח"מ ירושלים של ש"ס

זהירות, חרקים: גם עם חותמת מהודרת, עדיין צריכים לבדוק