הנתונים: חב"ד ניצחה את התנועה הרפורמית בעולם

אין חולק על העובדה כי התנועה הרפורמית בישראל מרחיבה כל העת את השפעתה. אך רגע לפני שנציג כאן את הנתונים אודות השפעתם של הרפורמים בארץ, (בטורים הבאים. בעז"ה), רציתי להרחיב מעט על הכישלון שלהם בארצות הברית. במיוחד במאבק שלהם מול חסידות חב"ד על לב הנוער היהודי בחו"ל.

מייסד פרויקט תגלית, איל ההון צ'ארלס ברונפמן, הביע את אכזבתו מהעובדה שחב"ד עקפה את התנועה הרפורמית במספר הצעירים המבקרים מטעמם בארץ ישראל. (ראה באתר NRG כתבה של צביקה קליין תחת הכותרת: מייסד תגלית לרפורמים: חב"ד עוקפים אתכם. באתר כיכר השבת כתבה של צביקה גרוניך עם הכותרת: איל ההון צ'רלס ברונפמן לרפורמים: למה חב"ד עקפה אותנו? באתר חרדים 10 כתבה של נתן פרל תחת הכותרת: המיליארדר צ'רלס ברונפמן בוועידת התנועה הרפורמית: "למה חב"ד עקפה אותנו?")

צילום: חב"דפדיה

על פי דיווחים אלו, צ'ארלס ברונפמן נאם בכנס בהשתתפות אלפי צירי התנועה הרפורמית והביע ביקורת על כך שחסידות חב"ד מובילה בקירוב הצעירים ליהדות ולא התנועה הרפורמית. בין הדוגמאות הביא ברונפמן את הנתון - המדאיג מבחינתו - כי מי שמביא הכי הרבה צעירים יהודים לסיורים בארץ ישראל במסגרת פרויקט תגלית, הם חסידי חב"ד ולא אנשי התנועה הרפורמית, זאת, למרות ש-75%! מהצעירים המשתתפים בפרויקט מגדירים עצמם כיהודים רפורמים.

הנתונים מלמדים עוד כי חב"ד מגיירת מידי שנה את מספר האנשים הגבוה ביותר, למורת רוחם של הרפורמים אשר למרות העובדה שהם מקילים בפני המתגיירים שלהם, עד שהוא אינו נחשב לגיור על פי ההלכה, מצליחים החב"דניקים, המגיירים מתוך הקפדה על כללי ההלכה - קלה כבחמורה, לגייר יותר אנשים מהם.

כיצד הצליחו בחב"ד לכבוש את לבם של הצעירים? אחד הפרויקטים המעניינים שלהם, נקרא בשם "חב"ד בקמפוס", במסגרתו פועלים בתי חב"ד בכחמש מאות קמפוסים ברחבי ארה"ב. "כאן מתחוללת מהפכה של ממש, כאשר רבבות סטודנטים יהודים באים במגע עם היהדות באמצעות חב"ד, לאורך השבוע ובמיוחד בשבתות ובחגים" אומרים בחב"ד.

"כך הפכה חב"ד למובילה בקרב הדור הצעיר ביהדות ארה"ב" אומרים בחב"ד, "הצעירים נוטשים את הרפורמים והקונסרבטיבים ומתחברים יותר ויותר לחב"ד. גם הביקורים בארץ, במסגרת פרויקט 'תגלית', שמארגנת חב"ד, נעשים מתוך דגש על קדושת הארץ, ועל החיבור העמוק שבין עם ישראל לארץ ישראל".

צילום מתוך ויקיפדיה
בכתבה בנושא באתר NRG נכתב כי המאבק על הצעירים מתרחש על רקע הצמיחה המואצת של חב"ד בארה"ב, לעומת הנסיגה שחלה באחיזה של הרפורמים והקונסרבטיבים. עוד הם אומרים כי "אם לתנועה הרפורמית יש כיום כשמונה מאות מרכזים, לחב"ד כבר יש תשע מאות ושישים מרכזים, והם גדלים והולכים בהתמדה. הרפורמים מביטים בעיניים כלות כיצד דווקא תנועה חסידית, הדובקת בהלכה, מצליחה למשוך אליה את יהודי ארה"ב, בעוד הם, שמציעים יהדות ליברלית ופלורליסטית, סובלים מנטישה".

הרב משה קוטלרסקי, יו"ר כינוס השלוחים העולמי, אינו מופתע מהנתונים. "הרבי מלובביטש דיבר פעמים רבות על כך שדווקא הנוער מחפש את האמת ומואס בפשרות", הוא אמר. "אנו רואים עכשיו במוחש את התממשות דבריו, וכיצד זיהה נכון את כמיהת נפשם של הצעירים ליהדות של אמת. הדבקות בתורה בשלמותה היא סוד הצלחתם של שלוחי חב"ד, ולכן הם מצליחים למצוא נתיבים ללב הצעירים". 

בטור הבא נביא בעז"ה את השיטה של הרבי מליובאוויטש כיצד צריך להתייחס לתנועה הרפורמית וההנחיות שלו שהביאו לנצחון של חב"ד ושל היהדות החרדית על הרפורמים בחו"ל. וגם: מדוע דווקא בארץ ישראל מצליחים הרפורמים לחדור פנימה? על כך ועוד, בעז"ה בטורים הבאים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ישיבת שפת אמת - הסוף? הקדמה ופרק ראשון בסדרה

התרגיל המסריח: האמת מאחורי ה'התפטרות' של ח"מ ירושלים של ש"ס

זהירות, חרקים: גם עם חותמת מהודרת, עדיין צריכים לבדוק