על שלטי הצניעות, גסות רוח ויראת שמים

ושוב איתכם סערה בעקבות הוראת בג"ץ להסרת שלטי הצניעות בבית שמש תוך כדי איום על ראש העיר משה אבוטבול, כי ייאלצו להכניסו למעצר בכלא אם השלטים יתנוססו ברחובות בהם מתגוררים הקנאים. הבוקר שוב הגיעו פקחי העירייה להסיר את השלטים, הקנאים השתוללו וכעבור מספר שעות השלטים שבו להתנוסס.
אפשר לזעום על האיום הדוחה של השופטים המתנשאים על ראש העיר החרדי, אפשר להתעצבן מהדרת הנשים ואפשר לזעוף מדוע הרשויות מתערבות בנעשה בשכונות בהם מתגוררים אנשים שבין כה אינם מכירים בסמכותה של המדינה. אבל אני רוצה לדבר על היחס בתוך המגזר החרדי למניפי השלטים:
"הם קנאים והם לא מייצגים אותנו", יענה כל חרדי נורמטיבי כאשר יישאל על השלטים, אך רבים מאיתנו, למרות שלא יודו בכך בפני אנשים מחוץ למגזר, מחשיבים בליבם פנימה את תולי השלטים ל'יראי שמיים' הנלחמים למען ערך כה חשוב בדת, כמו הצניעות. אודה ואבוש: גם אני חשבתי כך בעבר.

היה זה באחד ההתוועדויות החסידיות בהם השתתפתי, לא אציין את שמו של המשפיע, אך היה זה בהשתתפות אחד המשפיעים היותר מוכרים בארץ. כטוב ליבו במשקה, סנט המשפיע בחזן שניגש לתפילת שחרית על צורת עמידתו בעת חזרת הש"ץ. "מה הבעיה?", תמה הלה, "היכן כתוב בשו"ע שאסור לעמוד כך?"
שאלה אחת יותר מידי. המשפיע התפרץ ועבר לדבר על הגרובקייט (הגסות) שהוא נתקל בה מאז עלה ארצה לפני עשרות שנים, בין הדוגמאות סיפר, "לפני שנים זמן מה לאחר שעליתי ארצה, צעדתי לכותל דרך שכונת מאה שערים. לראשונה נתקלתי בשלטים המבקשים מהנשים לעבור בשכונה רק בלבוש צנוע".
"אתם חושבים שהם יראי שמיים, אך לא היא! חטפתי בחילה במקום. הייתכן שיהודי שומר תורה ומצוות, ובמקום שהתורה תעדן אותו, הולך ברחוב בגסות, ואינו מסוגל לשלוט בייצרו באם יראה אישה שאינה הולכת לפי הכללים שהוא קבע! במקום להשקיע בלימוד 'ובלכתך בדרך', הוא שקוע במדידת אורך החצאיות ובבדיקה האם זה תואם את כללי השלט, והוא עוד מייצג כביכול את התורה! זה גסות, לא יראת שמיים".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ישיבת שפת אמת - הסוף? הקדמה ופרק ראשון בסדרה

התרגיל המסריח: האמת מאחורי ה'התפטרות' של ח"מ ירושלים של ש"ס

זהירות, חרקים: גם עם חותמת מהודרת, עדיין צריכים לבדוק