ימין? הסתה! שמאל? 'מיצג אומנותי'

את התמונה המצורפת, צילם ישי פרידמן בהפגנת השמאל הערב בתל אביב. אל תקנו את הבולשיט של 'לא ימין, לא שמאל - ישר'. זה שמאל נטו, בלי ימין ורחוק מאוד מלהיות ישר, אבל לא על זה אני רוצה לכתוב הערב.
לפני כמה חודשים, קיבלתי מתקפת פושים, הודעות דוברות של המשטרה, תגובות נזעמות של פוליטיקאים ופרשנים זועמים באולפני החדשות. מה קרה? אנונימי כלשהוא הלביש את נשיא המדינה, ראובן ריבלין בכאפיה. 'הסתה' זעקו הטיפשים כמו עדר, תוך שהם סומכים על העם שלא יבדוק בוויקיפדיה הסתה מהי.
בימין זעמו, ובצדק. רק כמה שבועות קודם לכן, הציגו סטודנטים תמונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתוך חבל תליה. דממה תקשורתית, והודעה מהירה של המשטרה על בדיקה שהעלתה כי מדובר ב'מיצג אומנותי'. איפה ואיפה? חכו, הסיפור רק התחיל.


היו אז בשמאל כאלה שהגיבו כי לימין אין זכות דיבור בנושא. למה? רבין! הרי ידוע שכל הימנים רצחו את ראש הממשלה המנוח, או לכל הפחות אשמים ברציחתו כי הרי בהפגנת ימין, היה מי שסחב 'מיצג אומנותי': את ארון המתים של רבין. אחרי שנים שהאשימו את הימין, נראה כי התקשורת (אז עדיין האמינו לה) הצליחה. הכתם דבק.
הערב, בהפגנת בני האור בתל אביב, היה מי שהביא גליונטה. "זה קוצץ סיגרים", ניסו צייצני השמאל בטוויטר לשקר. אבל עכשיו, בניגוד לעבר, יש ימנים שמשיבים מלחמה. השקר נחשף עד מהרה. מה עוד שמחזיק הגליונטה עצמו השיב לשאלה מדוע הביא את ה'מיצג האמנותי': "מכיר דרך מהירה יותר למיגור השחיתות?". אידיוט שלא למד היסטוריה וכנראה לא מודע למהפכה הצרפתית.
אבל לא הם הבעיה. הפוסט שלי רוצה להתמקד דווקא בבכיינים מימין. לפי מדד התקשורת ביחס לתמונת פוטושופ של כאפיה, מדובר בהסתה לרצח מדרגה ראשונה. אך האם על פי מדד החירות והחופש אנחנו צריכים לרקוד לפי צלילי השמאל והתקשורת?
לא רוצה לחיות במדינה שיאשימו אנשים בהסתה לרצח בגלל גליונטה או בגלל ארון מתים.
מה שכן, מהתקשורת אין לי ציפיות לכלום, אבל אם המשטרה לא תייצר לפחות מראית עין של פעילות נגד המתרחש בהפגנות השמאל, לפחות כפעילותה נגד הכאפיה של ריבלין, תדעו שהיא הפכה סופית למשטרה פוליטית.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ישיבת שפת אמת - הסוף? הקדמה ופרק ראשון בסדרה

התרגיל המסריח: האמת מאחורי ה'התפטרות' של ח"מ ירושלים של ש"ס

זהירות, חרקים: גם עם חותמת מהודרת, עדיין צריכים לבדוק