תופעה: צעירים חרדים מתחברים לשירה ישראלית


"הנה אני כולי שלך, עשה בי כרצונך, באתי ריק, אני נכנע, לבי נתון לחסדך. גם אם הכול ישלל ממני, בתוכי קולך אשמע. מן הכאב הוא ירימני, ימלאני בהשראה". מילים אלו, כחלק משיר שבוצע בעבר על ידי להקה ישראלית, מושרים על ידי צעירים חרדים, יחד עם עוד מגוון שירים ישראלים המתאימים גם להוויה החרדית.

המחזה הזה נצפה בליל שישי האחרון, התקיים בירושלים ערב השקת "החממה המוזיקלית" על ידי המרכז לצעירים חרדים "אביעה", יחד עם האומן והיוצר הבינלאומי דניאל זמיר, שכמובן הופיע עם הסקסופון וביצע מספר שירים בסגנון ג'אז, והמלחין והזמר סיני תור, המשלב בין סגנון הרוק למוזיקה החסידית.


עבור צעירים חרדים רבים המבקשים להפוך את התחביב למקצוע, מדובר בבשורה של ממש. לראשונה יהיה להם בית למפגשים עם טובי המוזיקאים בתחום, לנגן עם צעירים מוכשרים נוספים במפגשי ג'אם משותפים, קורסים על מוזיקה, מתאוריה בסיסית עד ללימודים למתקדמים, חומרי קריאה מוזיקליים ללימוד עצמו, ועוד.

מדובר בעוד פעילות מוצלחת מבית המרכז לצעירים חרדים "אביעה", המהווה כבר כיום בית וקהילה לעשרות צעירים המשתתפים במפגשים שבועיים, לשיעורי תורה, מקבלים הכוונה ללימודים אקדמאים ולמציאת מקומות עבודה, אירועי תרבות בסגנון האירוע המדובר שהתקיים בליל שישי האחרון, וכעת גם הקמת החממה המוזיקלית.

במהלך אירוע ההשקה, שיתף דניאל זמיר את הצעירים בדרכו המוזיקלית והדגים בפניהם מספר קטעים מוזיקליים בסגנון ג'אז. בין היתר קטע אחד של אלתור, וכן את השיר המפורסם "אנעים זמירות" של חב"ד, תוך הדגמה בין הגירסה הרגילה לאותו השיר בסגנון ג'אז.

את הערב פתח סיני תור בשיח על מוזיקה וביצוע מספר שירים. לקראת סיום, ביצע תור, יחד עם מוזיקאים מהקהל, מספר מחרוזות מוזיקה, בין היתר מחרוזת שילוב של שירי קרליבך ושירים של שולי רנד, ומחרוזות של שירים ישראלים.  לאחר מיכן, נותרו רבים מהמשתתפים לקומזיץ במקום, בליווי כלי נגינה שהביאו עימם חלק מהצעירים, עד לשעות הקטנות של הלילה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ישיבת שפת אמת - הסוף? הקדמה ופרק ראשון בסדרה

התרגיל המסריח: האמת מאחורי ה'התפטרות' של ח"מ ירושלים של ש"ס

זהירות, חרקים: גם עם חותמת מהודרת, עדיין צריכים לבדוק