שקוף: הח"כ החרדי שעובד שעה ביום למען הציבור

ח"כ חרדי, או ליתר דיוק סגן שר חרדי, חשף לבקשת התנועה לחופש המידע את היומן שלו. שקלול של כלל הנתונים שפורסמו שם, מעלה כי הוא עובד בממוצע שעה אחת ביום לטובת הציבור ששלח אותו לכנסת. מדובר בסגן השר משולם נהרי מש"ס.

את המידע מצאתי באתר התנועה לחופש המידע. הפעם החלטתי להימנע מפרשנויות ופשוט אעתיק את הנכתב שם: "בחצי שנה במשרד הרווחה הצלחנו להגיע להישגים של קדנציה שלמה" – סיכם סגן השר משולם נהרי את פועלו, אבל אנחנו ספרנו רק 149 שעות עבודה ב-7 חודשים – כלומר קצת יותר משעת עבודה אחת ביום – וזה כולל השתתפות בבר-מצוות, בריתות וניחומי אבלים.

"באופן מקומם למדי שליש מהפגישות ביומן שהעביר לנו נהרי הוא בחר להשחיר ולהסתיר, למרות שעל פי החוק מותר לו לעשות את זה רק כשזה נוגע לענייניו הפרטיים.

דוברות הכנסת


"אחרי שבעה חודשים שבהם הוא ישב נהרי במשרד הרווחה על תקן אישיות לא רצויה – הוא חולץ משם לאחרונה על ידי אריה דרעי וקודם לתפקיד סגן שר במשרד הפנים ובמשרד הפריפריה, הנגב והגליל. מעניין מה הוא מתכנן לעשות שם. אנחנו מתכוונים להמשיך ולבקש את היומנים מכל השרים וסגני-השרים, עד שיבינו שהם צריכים לפרסם אותם מיוזמתם לעיונו של הציבור".

בכל זאת, אנסה ללמד עליו זכות. יחסיו על השר הממונה עליו, שר הרווחה חיים כץ לא היו מהמשופרים, בלשון המעטה. בראיון שהעניק בעבר השר כץ לרדיו קול ברמה אמר כי "אנחנו לא עובדים ביחד, אף אחד לא שאל אותי כשמינו אותו, אני מתכוון בעתיד הקרוב לקרוא לו ולתת לו נושאים לעבודה ולהכניס אותו בייחוד שיביא כספים מההסכמים הקואליציונים, ואם הוא יביא כספים שיכולים לשפר סוג מסויים של אוכולוסיות אני בעד".

לאחר שיו"ר ש"ס, אריה דרעי מונה לשר הפנים, לקח עימו את משולם נהרי ומינה אותו לסגנו במשרד. האם שם הוא עובד יותר? מקווה מאוד שהתשובה היא חיובית. בינתיים נראה כי משתמשים בו בעיקר על מנת לענות תשובות בשם שר הפנים במליאת הכנסת.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ישיבת שפת אמת - הסוף? הקדמה ופרק ראשון בסדרה

התרגיל המסריח: האמת מאחורי ה'התפטרות' של ח"מ ירושלים של ש"ס

זהירות, חרקים: גם עם חותמת מהודרת, עדיין צריכים לבדוק