אזולאי מסביר: "הבינו שמתווה הכותל הרפורמי לא יעבור בציבור"

מה גרם לפוליטיקאים החרדים להתחיל להתנגד פתאום למתווה המוצע עם הפשרה לרפורמים על שליטה בחלק משריד בית מקדשנו? הערב, מסביר זאת שר הדתות דוד אזולאי בקולו: "הבינו שמתווה הכותל לא יעבור בציבור". פשוט כך. הציבור הצליח לשנות את דעתם של הפוליטיקאים.

כאשר כתבתי כי העיתונאים החרדים הם אלו ששינו את דעתם של הפוליטיקאים החרדים, שכזכור בהתחלה סירבו להתנגד פומבית להכרה בתנועה הרפורמית והעדיפו לתמוך בשקט במתווה כאשר התנגדותם בממשלה הייתה מתוך קריצת עין והבנה שזה יאושר גם בלעדיהם, היה מי שתקף אותי.

"איך אתה מעז לכתוב כך?" שאלו. "השינוי בדעתם הייתה לאחר כינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל והמכתב החד משמעי והברור של מועצת חכמי התורה", טענו בתוקף. אז הנה, לכו וספרו זאת לשר הדתות דוד אזולאי. הוא יודע את האמת והערב גם אמר זאת בקולו.

ויקימדיה


אזולאי נשאל בראיון הערב למהדורה המרכזית ברדיו קול חי (לקריאת הראיון המלא לחצו כאן) מה גרם לשינוי בעמדת המפלגות החרדיות מתגובה פסיבית להעברת מתווה הכותל הרפורמי לבין ההתנגדות הנחרצת שמושמעים כעת, עד כדי איום בפרישה מהממשלה. "כשהעניינים החלו להתבהר הבינו מקבלי ההחלטות שגם אם המתווה יעבור בממשלה, הוא לא יעבור בציבור".

הוא הסביר כי בשלב הראשון כשהועלתה ההצעה, עשתה סיעתו את הצעד המתבקש, והתנגדה להעברתו: "יו"ר התנועה, חברים נוספים ואנוכי התנגדנו למתווה. הדבר היחיד שיכולנו לעשות כשזה הועלה, היה להתנגד ואת זה עשינו. כשהתפרסמו העניינים, הבינו כולם, כולל נתניהו, כי גם לציבור יש מה להגיד בנושא. צריך לזכור, הכותל הוא מקום מאחד עם קונצנזוס, כשהציבור הבין לקראת מה הולכים, להכרה ברפורמים, היה ברור שזה לא יעבור ושזה הסכם שאי אפשר לחיות אתו".

לדבריו, "הייתה כאן תפנית משמעותית, דבר שלא קרה עד היום, הועברה החלטה שמכירה ברפורמים. בונים להם מקום מיוחד בכותל הדרומי, הולכים להשקיע שם הרבה כסף, להקים להם מועצה, זה לא פשוט, אלו כל הסממנים של הכרה ברפורמים. אסור להכיר בהם. ודאי שלא ע"י שריד בית מקדשנו".

שר הדתות חזר על עמדתו: "אם כל הכבוד להחלטות הממשלה, אני לא אחתום על דעת עצמי. מקווה שיעלו הדברים בידינו ושנצליח להיפטר מהגזירה הקשה הזאת".


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ישיבת שפת אמת - הסוף? הקדמה ופרק ראשון בסדרה

התרגיל המסריח: האמת מאחורי ה'התפטרות' של ח"מ ירושלים של ש"ס

זהירות, חרקים: גם עם חותמת מהודרת, עדיין צריכים לבדוק